למה חשוב לכל עסק לשמור בסיס נתונים (Data) על הלקוחות שלו?

עסק, כל עסק, לא חשוב התחום בו עובד, היקף מחזור המכירות , או סוג הלקוחות מולם הוא עובד, חייב לשמור בסיס נתונים (Data) , לפחות בסיסי, על לקוחותיו.

היום, מעבר לחשיבותו של בסיס הנתונים הזה לתפקוד תקין של העסק, יש לו ערך שיווקי ממדרגה ראשונה. הפעולות השיווקיות שניתן לעשות עם בסיס נתונים זה הן משמעותיות מאד ועסק לא יכול לוותר עליהן אם הוא חפץ בשיווק דיגיטלי יעיל ואיכותי.

אז מה ניתן לעשות עם דטה של לקוחות?

אחד הדברים הראשונים שעושים במהלך של שיווק דיגיטלי הוא לקחת את כתובות המייל ו/או מספרי הטלפון של הלקוחות, להטעין אותם בתוך חשבון הפרסום של העסק בפייסבוק ולבנות קהל שאליו ניתן לפרסם מודעות פייסבוק ו/או אינסטגרם ישירות אל הפיד שלהם. הגעה לרשימת הלקוחות בצורה כל כך ישירה ואיכותית ללא כל מחסומים, מעבירה את המסר השיווקי הרצוי ללקוחות והתוצאות בדר"כ משיגות תוצאות טובות של אחוזי הקלקה והמרה.

לאחר פנייה ללקוחות העסק דרך פייסבוק, ניתן בלחיצת כפתור לבקש מפייסבוק לחפש קהל לקוחות דומה (Lookalike) לזה של הלקוחות הקיימים. פייסבוק מאתר עשרות אלפי לקוחות הדומים ללקוחות הקייימים לפי עשרות פרמטרים של נתוני דמוגרפיה, הרגלי צריכה, תחומי עניין ועוד. גם במקרה זה, פנייה לקהל זה עם מסר נכון תניב תוצאות מעולות עם החזר השקעה גבוה ביחס לפנייה לקהל המבוסס על תחומי עניין ודמוגרפיה בסיסית.


שיווק במייל – זו לא מילה גסה!

בסיס הנתונים של הלקוחות הוא אוצר של ממש בכל מה שקשור לשיווק אפקטיבי במייל. כיום יש מערכות זולות לניהול דיוור ישיר שבהן ניתן לבנות קמפיינים של ניוזלטרים מעוצבים עם מתן כל הכלים והדוחות הנדרשים למנהל השיווק לדעת האם המיילים מגיעים אל יעדם, האם הם נפתחים ועל איזה קישורים לחצו.

כמו כן, מערכות אלו כוללות תהליכי אוטומציה אותן בעל העסק ומנהל השיווק מגדירים פעם אחת ומאותו הרגע אין צורך יותר לגעת במערכת. המיילים ו/או הודעות ה-SMS נשלחות אוטומטית לפי סט של כללים שהוגדרו מראש.

יצירת קשר שוטף עם תוכן נכון ומותאם לכל קהל היעד (יתכנו כמה קהלי יעד שונים לכל עסק) בין אם זה תוכן לא מכירתי בעל ערך ובין אם זה הודעות על מבצעים והנחות יכול ליצור בסיס לקוחות המייצר לידים ומכירות קבועות בפועל.


בעל עסק ,יש לך נתון – נצל אותו, הוא שווה זהב

עסק צריך לשאוף לקבל כמה שיותר נתונים על הלקוחות שלו, מייל ולטפון זה הבסיס אבל נתונים נוספים יכולים לשפר מאד את השיווק ללקוחות אלו.

שם פרטי ומשפחה יתרום רבות לפרסונליזציה של המסרים שישלחו במייל או במסרון. הוכח במחקרים רבים שפנייה אישית גורמת לאחוז פתיחה והתייחסות גבוהה יותר של המייל או המסר שנשלח.

מי לא אוהב לקבל מתנות ליום ההולדת? תאריך יום ההולדת, נתון בסיסי שיכול לתרום רבות לחזרתו של הלקוח לרכוש שוב בבית העסק. שליחת מייל או מסרון אוטומטי ללקוח כשבוע-שבועיים טרם יום ההולדת עם איחול וברכה לצד קופון הנחה כלשהוא כמתנה יכול להניע אחוזים גבוהים מהלקוחות לבוא ולממש את המתנה שניתנה להם מבית העסק. החוכמה היא לנצל את הרגע הזה ולגרום ללקוח לקנות יותר ממה שתכנן כתוצאה מ- Up-Sale ו/או Cross-Sale ובכך להעלות את שווי הלקוח.

אז לסיכום

כל בעל עסק צריך להבין את ערכו האמיתי של בסיס הנתונים של הלקוחות שלו לצורכי שיווק דיגיטלי. לאחר שיש בסיס נתונים כזה האפשרויות הם רבות וכמעט בלתי מוגבלות.

מאת אילן הבר – מייסד ומנכ"ל Web-Innovation סוכנות דיגיטל לשיווק באינטרנט.
© 2016 כל הזכויות שמורות ל-Web-Innovation – Digital Agency Ltd

מאמרים נוספים

סקרי מדיה חברתית

עולמות התוכן של השיווק הדיגיטלי מציעים מגוון כלים אפקטיביים לטובת מיתוג, חשיפה, קשרי לקוחות, קידום מוצרים, בניית מוניטין, מכירות ועוד. אחת הטכניקות החדשניות בתחום היא

קרא עוד »
דילוג לתוכן