למה הכסף שלכם בשיווק הדיגיטלי שווה פחות ומה אפשר לעשות?

בעלי עסקים שמשווקים בדיגיטל צריכים להבין שהכסף שהם שמים בקמפיינים ממומנים בפלטפורמות כמו גוגל או פייסבוק שווה פחות ככל שהזמן עובר. מדוע? כי המחירים בפלטפורמות האלו והאחרות מתייקרים כל הזמן.

בעל עסק לא יכול לקבוע תקציב קבוע לטווח של שנה ולצפות שיקבל את אותה כמות הלידים ובאותה איכות לאורך כל השנה. ככל שיעבור הזמן והתחרות בתחום של העסק תגדל בעל העסק צפוי להגיע למצב בו הוא נאלץ להגדיל את התקציב על מנת לקבל את אותה כמות ואיכות לידים שהיתה לו. בעלי עסקים שלא יגדילו יחוו סטגנציה בתוצאות הקמפיינים שלהם.

הפתרון הוא השקעה לטווח בינוני וארוך

אז מה בעצם הפתרון? יש כמה דרכים שבעל עסק יכול לנקוט על מנת שימנע את הסטגנציה הצפויה. כולן בעצם מהוות השקעה של חלק מהתקציב השיווקי הדיגיטלי בתוצאות שיראו בטווח הזמן הבינוני והארוך בניגוד לקמפיינים של לידים שמראים תוצאות בטווח הזמן הקצר והמיידי.


בניית בסיס נתונים של לקוחות, לקוחות פוטנציאליים והמתעניינים באופן כללי במוצר או בשירות היא הפתרון. איך עושים את זה? שיווק תוכן הוא אחד האמצעים בעלי העוצמה הגדולה ביותר לבנות קהל איכותי שמכיר את העסק, שירותיו או מוצריו בצורה אמינה וחיובית ובעלת ערך ללקוח הפוטנציאלי. מערכות שיווק תוכן כמו טאבולה ואווטבריין מאפשרות לכל בעל עסק, קטן ככל שיהיה, לפרסם מאמרים שונים, סרטונים ועוד תוכן רב אחר באתרים גדולים שמרכזים כמות גולשים רבה. קהל היעד של העסק קורא את התוכן , מתרשם מהתוכן ומהעסק שהגיש אותו בצורה חיובית ובעלת ערך. גם אם הגולשים אינם הופכים באותו רגע לליד, עדיין ההתרשמות החיובית נוטעת בהם היכרות נכונה שתבוא לידי ביטוי בעתיד.

קהל הגולשים שקרא את התוכן השיווקי יכול להיות חשוף מאותו רגע גם לרימרקטינג (שיווק מחדש) הקיים בפייסבוק וגוגל וכך ניתן להמשיך לפרסם לאותם אנשים מודעות , באנרים ופרסומים אחרים שישאירו את המודעות שלהם למותג באופן שוטף.

בניית קהל יכולה להיעשות גם באמצעים אחרים כמו רישום לרשימת תפוצה. הרישום יכול להיעשות ע"י מתן "מתנה" לגולש שנרשם , כמו מדריך בחינם או כל הטבה אחרת. לאחר שהגולש השאיר פרטים ניתן לשלוח לו לפי תכנית תוכן מסודרת דיוורים ישירים במייל או ב-SMS עם תוכן שיווקי ומכירתי שהופך למכירות בפועל. דבר נוסף שניתן לעשות זה להכניס את פרטי הקשר שמסר לפייסבוק ולפרסם לו שם באופן ממוקד.

החזר ההשקעה

אז כיצד התקציבים שהושקעו בהפצת התוכן ובניית בסיס הנתונים מחזירים את עצמם? החזר ההשקעה יבוא כאשר בעתיד אותו גולש יתקל בפרסום ממומן בגוגל או פייסבוק של אותו מותג, מוצר או שירות והסיכוי שיקליק עליה ולאחר מכן יהפוך לליד יגדל. כאשר אחוז ההקלקות עולה אז עלות ההקלקה בפייסבוק או גוגל יורדת וכתוצאה מזה גם עלות הליד ועלות הלקוח שמביאים כתוצאה מהקמפיין הממומן.


עיקר ההשקעה חוזר כאשר המודעות של המותג בקרב קהל היעד מספיק חזקה ואז במקרה שאותו גולש זקוק למוצר או לשירות הוא פןשט ידע את שמו ויגיע אליו ישירות לתוצאות החיפוש האורגניות ללא עלות הקלקה כלל.

כך, גם אם המחירים בפלטפורמות השונות עולים כל הזמן, בעל העסק מבטיח שעלות הלידים שלו תרד והוא אף יוכל, עם הזמן, להוריד את תקציב הפרסום הממומן במקום להעלות אותו.

מאת אילן הבר – מייסד ומנכ"ל Web-Innovation – Digital Agency Ltd, סוכנות שיווק דיגיטלית ששמה לה כדגש, הגדרת ובניית תוכנית שיווקית דיגיטלית ארוכת טווח ללקוחותיה.

© 2016 כל הזכויות שמורות ל-Web-Innovation – Digital Agency Ltd

מאמרים נוספים

סקרי מדיה חברתית

עולמות התוכן של השיווק הדיגיטלי מציעים מגוון כלים אפקטיביים לטובת מיתוג, חשיפה, קשרי לקוחות, קידום מוצרים, בניית מוניטין, מכירות ועוד. אחת הטכניקות החדשניות בתחום היא

קרא עוד »
דילוג לתוכן