המשפך השיווקי שיביא לך לקוחות

מהם השלבים שעובר הלקוח הפוטנציאלי שלך עד שהוא מחליט לשלוף את הארנק ולשלם לך?

בעולם השיווק יש גישות רבות. אחת המבוססות שבהן היא תיאוריית המשפך השיווקי שמתאימה לכל עסק ולכל תחום (שירותים או מוצרים). המשפך השיווקי מגדיר את השלבים שלקוח פוטנציאלי צריך לעבור כדי להפוך ללקוח משלם בעסק שלך. כל שלב תורם ומעלה את הסיכוי לעסקה מוצלחת.

5 השלבים של המשפך השיווקי

שלב 1: חשיפה – אם הלקוח לא ייחשף לעסק שלך, הוא לא ידע על קיומך ולא יוכל לרכוש אצלך. בדיגיטל יש לנו היום כלים אפקטיביים ליצירת חשיפה לקהלי יעד מוגדרים ומתאימים לעסק שלך. ביניהם ניתן למצוא את פייסבוק, גוגל רשת המדיה (רשת הבאנרים) וכן את המערכות לשיווק תוכן כמו אאוטבריין וטאבולה, שמעניקות לך חשיפה אפקטיבית בתוך זמן קצר יחסית.

שלב 2: התעניינות – זה השלב שבו הלקוח מתעניין במוצר, או בשירות שלך. בדיגיטל זה נעשה ע"י הקלקה על המודעות או הבאנרים שלך וכניסה לאתר העסק, לדף העיסקי בפייסבוק או לעמוד הנחיתה שלך. בשלב זה עדיין לא ננקטת שום פעולה מצד הלקוח והוא עדיין אינו פונה לעסק שלך.

לאחר שגולש מגיע לנכס הדיגיטלי של העסק שלך נוכל "לצבוע אותו" ולהתחיל לפרסם אליו ישירות ברימרקטינג בפייסבוק, גוגל ובפלטפורמות אחרות. כך תישאר במודעות שלו עד שיחליט לפנות  אליך. אורך שלב זה משתנה מתחום אחד לאחר, יש עסקים שתקופת ההתעניינות היא קצרה ועומדת על ימים בודדים (מוצרי חשמל, שירותי תיקון ועוד) ואחרים על חודשים (נדל"ן, רכב, לימודים ועוד).

משפך שיווקי דיגיטלי תיאורטי:

שלב 3: המרה – השלב בו הלקוח פונה לעסק שלך בטלפון, מייל או מגיע אליך פיזית. חשוב לציין ששלב זה עדיין לא מחייב שתיסגר עסקה. שלב המכירה הוא קריטי, אך עדיין לשיווק יש תפקיד והוא להמשיך לבשל את הלקוח הפוטנציאלי שלך ולתמוך במכירה. את זה עושים בכלים אוטומטיים כמו דיוור במייל.

שלב 4: רכישה – השלב בו נסגרת עיסקה, אם ע"י רכישה און ליין באתרי איקומרס, או על ידי סגירת עסקה של העסק מול הלקוח, שלא דרך הדיגיטל. זה השלב אליו שואפים להביא אחוז כמה שיותר גבוה של לקוחות ובכך להעלות את האפקטיביות של השיווק והתקציב שמוקצה אליו.

שלב 5: שימור – שלב שהרבה עסקים זונחים ומזלזלים בו וחבל, כי לשמר לקוח קיים, עולה שישית מעלות הבאת לקוח חדש. שמירת קשר עם לקוחות היום זולה ויכולה להיעשות אוטומטית, בעיקר בכלים של דיוור ישיר במייל (ניוזלטר), או הודעות SMS. אנו מגדירים ומאפיינים לעסק שלך פעם אחת את האוטומציות האלו, שגורמות ללקוחות שלך לזכור את העסק ולפנות אליך שוב בעת הצורך.

ככל שהשיווק מטפל בכל אחד מהמשלבים ולאורך המשפך כולו, כך המשפך השיווקי יעיל ואפקטיבי יותר והחזר ההשקעה על העלויות גבוה יותר בגלל שאחוזי ההמרה גבוהים יותר וכן אחוזי הסגירה המכירתית.

משפך שיווקי דיגיטלי אמיתי:

מאת אילן הבר – מייסד ומנכ"ל Web-Innovation סוכנות דיגיטל לשיווק באינטרנט. בונים ומנהלים עבור מגוון לקוחות גדול משפכי שיווק דיגיטליים אפקטיביים.

© 2018 כל הזכויות שמורות ל-Web-Innovation – Digital Agency Ltd

מאמרים נוספים

סקרי מדיה חברתית

עולמות התוכן של השיווק הדיגיטלי מציעים מגוון כלים אפקטיביים לטובת מיתוג, חשיפה, קשרי לקוחות, קידום מוצרים, בניית מוניטין, מכירות ועוד. אחת הטכניקות החדשניות בתחום היא

קרא עוד »
דילוג לתוכן