שיווק תוכן – עולם שלם של אפשרויות!

הרעיון שעומד מאחורי שיטה זו הוא פרסום מאמרי תוכן שיווקי באתרי אינטרנט פופולאריים. הגולשים באתרים אלו שגולשים אליהם על מנת לצרוך תוכן (לקרוא מאמרים, לראות סרטוני וידאו) נחשפים בצורה חכמה לתוכן המשווק. אז על מה מדובר? כיום יש שתי חברות עיקריות שחולשות על מעל מ-80% משוק שיווק התוכן בעולם, שתיהן ישראליות ונקראות Outbrain  ו-Taboola. כל אחת מהן מופיעה באתרים שונים (פבלישרים כמו ynet, וואלה ועוד…). לשיטה מספר יתרונות מרכזיים. ראשית, גם עסקים קטנים ובינוניים יכולים באמצעות שיווק על ידי תוכן לפרסם כתבות באתרי אינטרנט מובילים עם מיליוני גולשים ביום. כתבות התוכן הללו מייצרות תעבורת גלישה איכותית. כמו כן, החברה המפרסמת ממתגת את עצמה כמומחית ואוטוריטה בתחום ובכך משדרגת ומשפרת את שמה והמוניטין שמאחוריה.

יתרון משמעותי אחר הוא היכולת "לצבוע" את אותם גולשים שמגיעים לצרוך את התוכן וכך לטרגט את קהל היעד שוב בפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק גוגל ולינקדאין בשיטה שנקראת רימרקטינג עם מודעות פרסומת ממוקדות לקהל יעד זה, כך משם בדרך כלל מגיעים הלידים האיכותיים יותר.

שיווק באמצעות תוכן חייב להתבצע במקצועיות ובמיומנות. זאת, תוך יצירת מעטפת הכוללת ניתוח מעמיק של קהלי יעד רלבנטיים, ניסוח מדויק של כותרות מניעות לפעולה, השקעה בכתיבה שיווקית אפקטיבית וכו'. לאורך כל הדרך יש לעקוב אחר התנהלות הקמפיין ויחסי ההמרה שהוא מניב לעסק. למשל, כמה גולשים נחשפו לכתבה, כמה קראו אותה, כמה המשיכו להתעניין בעסק לאחר מכן וכמה הפכו ללקוחות בפועל.

סוגי התוכן שניתן לקדם שונים ומגוונים. ראשית כמובן כתבות שהלקוח כותב אשר מופיעות בבלוג באתר שלו. אפשרות נוספת היא לקדם כתבות שונות שמתפרסמות באתרים אחרים ושלהם אין ללקוח גישה ורק העובדה שהקוראים של אותם כתבות נכללים בקהלי היעד של הלקוח. כמובן שגם סרטוני וידאו ניתן לקדם.


שתי הפלטפורמות Outbrain  ו-Taboola מאפשרות היום בניית קהלים מתקדמת שהולכת ומשתפרת כל הזמן. עלות הקלקה בקמפיין באחת הפלטפורמות הללו זולה בדר"כ ביחס לעלויות ההקלקה שיש בפייסבוק וגוגל. בקמפיינים שמנוהלים בהן כמות החשיפות היומית בישראל יכולה להגיע למאות אלפי גולשים, מספרים שקשה להגיע אליהם בפלטפורמות שיווק דיגיטליות אחרות.

מאת אילן הבר – מייסד ומנכ"ל Web-Innovation סוכנות דיגיטל לשיווק באינטרנט, המנהלת קמפיינים של שיווק תוכן למגוון גדול של לקוחות, תוך שימת דגש על השגת תוצאות.

© 2019 כל הזכויות שמורות ל-Web-Innovation – Digital Agency Ltd

מאמרים נוספים

סקרי מדיה חברתית

עולמות התוכן של השיווק הדיגיטלי מציעים מגוון כלים אפקטיביים לטובת מיתוג, חשיפה, קשרי לקוחות, קידום מוצרים, בניית מוניטין, מכירות ועוד. אחת הטכניקות החדשניות בתחום היא

קרא עוד »
דילוג לתוכן